Förutom träning och icke-träning när jag inte kunnat träna så har jag...

Sen sist... Förutom träningen...

Big bouda och elefantridning tisdag:

Moppe (satt bak) upp till Big Bouda, världens största Bouda staty. Kuriosa: Pengarna som används kommer endast från donationer. Kommer, när den är klar, bli världens största bouda. Själva statyn är klar men inte nedersta delen och det runt omkring.

Skänkte pengar och fick då skriva på en platta som kommer användas när dom bygger.

Elefantridning med Manno (Holland) och Sara (England). Blev arg på mig själv efteråt eftersom jag ju precis hade sponsrat att ha elefanter på det sättet...

Sightseeing Phuket och Spa tors

Gled runt med James (australiensare) för att äntligen få komma till stranden... Började ösregna men som vanligt så skam den som ger sig! Bad (stooora vågor så jag var ganska harig av mig) och promenad på stranden i ösregn. Fortsatte åka runt. Nu var vi ju ändå blöta. Kollade andra stränder. till slut regnade det så mycket att man nästan inte såg någonting. Kom fram till en av Phukets finaste utsiktsplatser, såg inget. Tittade på en tusenfoting som jag inte skulle gått så nära. Tydligen giftig men blev tillsagd i tid :) För första gången var jag riktigt riktigt kall i Thailand. 2 timmar i ösregn gör sitt till. Thailändarna satt under tak och skrattade åt en dubbel superman som åkte förbi. Solglasögon på (stack i ögonen annars), handduk i vädret (hade vi min handduk runt oss, trots att den var genomblöt så skyddade den mot regnet).

Hämtade torra kläder och tog oss sedan till Phuket spa som ligger på gångavstånd. Herbal sauna och sedan någon aroma massage. Höll på att somna. Mycket glad att jag inte valde thai-massagen denna gång.

Marknad Patong fre

Moppefärd till Patong och kollade i deras marknadsstånd. Började med att köpa oss riktigt kaffe på Starbucks. Vandrade runt. Flip-flops som skulle vara fejk diesel var när jag senare tog upp dom fejkade fejk något annat. Dom är för roliga! Var sugen på stranden i slutet men det hann vi inte.

Phi phi island fre-lör:

7.30 efter en snabb frukost drog vi (James, Manno och jag) oss mot Phi Phi. 700bath för taxi och båtresa t o r.

James försöker få koll på boendet.

Paddlade kanot i ösregn (skam den som ger sig) till apstranden som inte var apstranden.

Hippie bar. Alla fortfarande med. (Vi var tre på färjan dit, två på färjan hem). Väldigt mysiga barer/klubbar på stranden. Lurade James (australiensaren) att två svenskar var cocain dealers varpå James började prata (sluddra) med dom om att han var Cocain king i Australien. Svensk ”So what do you take for a gram?” James: ”Ööööh, you know, my boys do that so I don’t know… svälj”. Försökte hjälpa honom hem, slutar med att han försvinner när jag vänder mig om och ska fråga om vägbeskrivning (otippat att det behövdes…). Strosar långsamt hem i värmen med en glass i handen.

Åkte hem på morgonen så hann med en första träning på dragon. Kanon! Så nu blev det byte av träningsställe. Man har en tränare som blir som sin personliga. Det vill säga, det är alltid samma person som håller mits åt en. Igår morse hade jag min tränare en hel timme för mig själv! Privatlektion utan att vara privatlektion… Dom pekade på mina sår och la om dom. Senare blev det taxi till sjukan för att få reda på att jag fått infektion och fick antibiotika för detta. Lika bra att hälsa på det thailändska sjukhuset! Kostade 2700 bath (ca 650:- ) för medicin och undersökning + omläggning av såren. Ska tillbaka på torsdag. Dusch när man inte får duscha något av benen:

• Sätt på vattnet på duschen (som säkert har alldeles för kort slang)
  • Lägg dig ner på golvet (förhoppningsvis har du inte en liten duschkabin).
  • Se till att vattnet träffar överkroppen någorlunda.
  • Tvåla in med en hand, håll duschmunstycket riktat åt ett annat håll.
  • Skölj av.

Sår ett: Brännsår från avgasröret vid klantig avstigning från tränarens moppe

Sår två: Sönderkliat myggbett, inte så stort sår som sen bara växte…

Nu får jag varken sparka högersparkar eller sparras. Jag får inte heller bada i poolen, havet eller vara så mycket i solen. Lämnade äntligen in min hemtenta i förrgår så det var planen för idag och i morgon och i övermorgon...
Kram till regniga sverige från regniga thailand!