Semestersammanfattning

Nu har vi varit hemma i ungefär en vecka och bilderna har kommit på plats i datorn. Dags för sammanfattning!

20 feb lämnar vi ett grått Halmstad med för lite kläder och lite för mycket skadeglädje (Tack Malin och Mirjam för lån av väskor!). Tåg till Köpenhamn. Mycket smidigt eftersom det stannar under själva flygplatsen. Flyg till Bangkok med lite för lång väntan i Dubai. Taxi till Rayongprovincen och Ban Phe för incheckning på Ohana Resort.

3 dagar i Rayong med många moppeturer, borttappning av oss själva på landsbygden och på motorvägar. Ingen bra träning och inte riktigt vårt typ av ställe gjorde att vi efter 3 nätter åkte vidare till Koh Samed.

Höjdpunkter rayong : Vi-är-här-känslan, fruktfält (Suphattra land), vår pool med sandbotten, restaurangen Classic forest med svarta svanar och djungel. Här finns thailand.

Sortering och torkning av fisk

Fiskehamn och VART är vi?

Suppathra land, fruktfält
Suppathra land

Morgonstrand

5 dagar på Koh Samed med sitt bubblande ö-liv. Middagar uppdukade på stranden. Tyvärr lite förstörd ö sedan vi var här sist. Ingen thaiträning här heller men höll oss igång med intervaller på stranden och mits + styrketräning på polisens utomhusgym. Bad, sol, mat, kaffe höll oss sysselsatta här.

Höjdpunkter Koh samed: Strandmiddagar med eldshower (bäst är den utanför Ploy BBQ, dom andra hade inte riktigt koll på sina eldklot...), allt är uppbyggt kring stränderna vilket är skönt i värmen, mysig atmosfär när den inte förstörs.

Matfilosoferar

Nutella-banan-pannkaka. Flätad och bränd i hårbotten.

Här kan jag spendera resten av mina eftermiddagar i hela mitt liv

Strandmiddag 2 sek innan ett eldklot flyger genom luften och landar ett par meter från vårt bord

Utanför vårt boende nr 2, vid stranden. Fråga mig inte varför formaten är så olika...

Gillar de små religiösa "husen" och all rökelse som ställs fram på morgonen. Till höger, typiskt thailändskt boende.

Middag och solnedgång på den lite lugnare stranden Ao Prao

Fullt godkänt att lägga yttligare en matbild för att förmedla känslan

1 dag i Pattaya räckte för oss. Jakten på thaiträning gjorde det inte värt att stanna kvar. Vi gav det bara ett par timmar och bokade sedan flygbiljetter till Phuket dit vi åkte dagen efter.

Höjdpunkter Pattaya: Nu har vi sett det. Punkt. Ska nog ge det mer tålamod och söka upp bra ställen innan man åker dit.

I Phuket höll vi till i Nai Harn. Enkelt när vi fick IRL tips av vår klubbkamrat. Alltid kul att upptäcka själv men efter ett tag kan det vara skönt med någon som pekar ut "här-är-bra" "där-är-mindre-bra"ställena. Träning på Sinbi, dock bara två pass innan förkylning. Många tränare vilket är ett plus! Billigt, enkelt men bra boende på Phuket Nature Resort. Ca 180:-/natt för två personer.

Höjdpunkter Nai Harn: Helheten. Solnedgångar, lugnet, poolhäng. Favoritkaffet hämtade vi från A spoonful of sugar, tropical latte MUMS! Favoritrestaurang Hen Chef med deras morots- och äpplejuice.

Träning Sinbi

Den där filuren tog jag med mig hem som jag hittade på Nai Harn beach.

Du vet att du är i Thailand när elskåpet sitter i duschen och en ödla duschar med dig samt när detta är en mer ordnad variant av thailands elstolpar.

Lång hemfärd och sen har tiden rullat på. Höjdpunkten när vi kom hem var helt klart att förenas med min lille hundskrutt igen. Dock vill jag tillbaka, snart. Nästa gång hoppas vi kunna ta oss till Chiang Mai som ligger mer norrut bland bergen i Thailand. Drömmer mig redan bort...

Solnedgång ovanför Nai Harn beach med segelflygare som hoppar och landar från kanten

...MEN tills dess är det först och främst fika med relativt nyfödd bebis ikväll och imorgon bär det av till Stockholm. Kombinerar jobb med att träffa barndomsvännen Mirjam imorgonkväll innan jag åker till Bosön och International Sports Nutrition Conference. Bosön brukar alltid vara inspirerande att komma till. Att jag får hinna krama om min Mirjam lite snabbt är ju bara ett stort enda superplus!

Tack för denna gång! Nästa omgång bär det av till Italien för en weekend med tjejkompisar i en alpby med ishallshäng. Då är det nämligen dags för VM i synkro!